Tuesday, February 11, 2014

#1355 - Zubir Bipop Menghina Pengawal Keselamatan

Hye Readers,

Malam semalam aku ade menerima satu printscreen Zubir Bipop yang mendakwa pengawal keselamatan di sebuah kompleks membeli belah tidak membenarkanya untuk meletakkan kaki di atas kerusi. Apa yang menarik perhatian aku ialah susun atur ayat dalam meluahkan perasaanya,



Umum mengetahui yang Zubir Bipop nie merupakan seorang wartawan yang mempunyai suara lantang. Bukan sahaja artis tapi ramai juga orang yang tidak gemar dengan karakter Zubir nie. Tapi selepas melihat printscreen instagram nie, dapatlah kita simpulkan dimana IQ sebenar si Zubir ni.

Zubir kini berjaya menempatkan dirinya dikalangan manusia yang bongkak apa dengan terang-terangan menulis yang dan mempersendakan pergawai keselamatan dengan caption berbaur penghinaan terhadap mereka yang bertugas sebagai pengawal keselamatan.

Sebelum ini seorang wanita yang merupakan isteri kepada pemain bolasepak kebangsaan pernah mencetuskan kontroversi dengan memanggil seorang pengawal keselamatan dengan perkataan "bodoh" dan "dayus".

Aku malas nak komen panjang-panjang tapi kalau ada yang rasa macam tak suka duduk Malaysia anda dipersilakan keluar ke negara.

Regards,
-Strider-

19 comments :

  1. macam2 hal la...cer tgok ic dia kat mana...kalau rasa2 nak migrate oversea dipersilakan...

    ReplyDelete
  2. salam. huhhu..menarik sungguh ayatnya!

    ReplyDelete
  3. tp guard kat KLCC mmg kurang ajar..
    kita mmg x boleh terima cara mereka menegur kita..
    sangat kasar dan kuat... jatuh maruah tau.. mcm buat jenayah plak..
    saya ingat dulu jalan atas rumput kat KLCC... drpd jauh dia tiup wisel kat sy... semua org pandang taww!

    ReplyDelete
  4. erkk... begitu sekali perkataan yang dikeluarkan! Dapat disimpulkan Zubir ni jenis manusia yang seperti apa...

    ReplyDelete
  5. wah..panas! kata2nya tu..hadoi...
    moga zubir berubah

    ReplyDelete
  6. pengawal tu cuma jlnkan tugas jer . suruh jer zubir tu tukar kerakyatan ... Melayu mudah LUPA !

    ReplyDelete
  7. Setuju sangatlah. Kalau rasa duk kat Malaysia dah tak best. Gi lah angkut tikar bantal ke negara lain. Berlagak tak kena tempat....

    ReplyDelete
  8. Pegilah duduk join londeners tu.. adab sopan dia org pun lagi lebih tinggi dari zubir bipop tu walaupun pelajaran dia org tak tinggi mana.. tinggi ke pelajaran zubir tu.. eh.. prof zubir tu huhu.. :p

    ReplyDelete
  9. Huhu.. Memalukan lah dgn ayat dia...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum azlan. ni zubir yang wartawan tu ke? hmm janganlah sampai berkata camtu kat orang... kesian pengawal tu kan. dia pun manusia juga T_________T

    ReplyDelete
  11. haha kesian kat dia ni kan...dia tak sedar ke yg IQ dia tu jauh lebih rendah..penulisan dia tu pun dah tunjukkan kebodohan sendiri...hbt mcm mn pun kalau xda adab org takkan respect..org benci lg ada..

    ReplyDelete
  12. zubir.. dia lah yg betul smuanya :)

    ReplyDelete
  13. wah dahsyatnya bahasa...semoga beliau cepat Tersedar dan tak terleka jauh..hmmm...

    ReplyDelete
  14. baik keluar dari malaysia kalau tak suka duduk di malaysia..

    ReplyDelete
  15. Amboiii...ayat dia...kalau dh xsuka sgt kt malaysia apa tunggu lg....budi bahasa budaya kita...

    ReplyDelete
  16. mmg bongkak zi zubir nih.. x suka malaysia, tp dudok lagi kat malaysia..x malu betol.. security tu cuma menjlnkan tugas dia jer..

    ReplyDelete