Tuesday, March 12, 2013

#1099 - Yusof Haslam Ambil Kesempatan Kes Lahad Datu

Hye Readers,

Gambar dari Astro Awani
Semalam aku ada baca kat Astro Awani mengenai cerita Yusof Haslam yang ingin menerbitkan kisah pencerobohan yang berlaku di Lahad Datu..Yusof Haslam sebenarnya memang terkenal dengan menerbitkan cerita-cerita pasal kepolisan seperti Gerak Khas dan Roda Roda Kuala Lumpur.

Aku juga tahu cerita nie akan menceritakan pahit maung pasukan keselamatan kita dalam mempertahankan kedaulatan negara cuma aku rasa ini bukan masa yang sesuai untuk Yusuf Haslam untuk mengumumkan tentang rancangannya itu..

Ini kerana Kes di Lahad Datu ini masih belum selesai sepenuhnya dan tindakanya itu ibarat ingin mengambil kesempatan terhadap is Lahad Datu yang sedang hangat diperkatakan.Tapi mungkin juga dia ade sebab tertentu kenapa dia umumkan tentang rancanganya itu..Entah laa, kita tunggu jer laa perkembangan selanjutnya nanti

Regards,
-Strider-

14 comments :

  1. Betul tu...
    Tak sepatutnya dia suara kan hasrat dia nak filemkan hal ni sekarang......

    ReplyDelete
  2. Rezeki dia kot..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. bukan setakat masa tak sesuai, tapi aku rasa memang kurang patut dibuat. sebab takut akan berlaku manipulasi fakta dalam filem tu nanti. kan isu lahad datu ni ada banyak kontroversi. kesannya bila generasi akan datang buat filem ni jadi rujukan mereka...

    ReplyDelete
  4. sangat sensitif jika nak filemkan peristiwa ini terutamanya jika terdapat kesilapan fakta, tokok tambah sesuatu perkara secara berlebihan.

    ReplyDelete
  5. taktahulah nak ckp mcm mana.. tp elok tunggu reda dulu kan.. sory, lama dah tak singgah.. =)

    ReplyDelete
  6. rasanya perlu gak diketengahkan psl tragedi lahad datu nih . sekurang2nya rakyat malaysia tahu keadaan sebenar kat sana .

    ReplyDelete
  7. hm... susah nak komen yang ni... kita tunggu je la nanti..

    ReplyDelete
  8. Strategi biz..ada idea kena umum awal2. Agaknye la..

    ReplyDelete
  9. Nampak duit aje agaknya yusof haslam ni

    ReplyDelete
  10. betul2.. kalau nak terbitkan mungkin 5 or 10 tahun lg, bagi bebetul pulih dulu isu tu..

    ReplyDelete