Tuesday, March 5, 2013

#1090 - Langgar Lari...Mana Mau Pegi???

Hye Readers,



Sedih aku bila tengok gambar kat atas nie...Buat mereka yang belum tahu, ini merupakan satu gambar kemalangan langgar lari dimana pemandu pacuan 4x4 tersebut telah melarikan diri selepas melanggar seorang warga emas yang sedang menaiki motorsikal.

Benda nie diluahkan oleh cucu mangsa di dalam profile FB dia...Abaikan dulu stricker yang tertera tu kerana kes langgar lari boleh terjadi kepada sesiapa sahaja..Aku ade berbual kosong ngan member aku dan ade berkata mungkin pemandu lari kerana takut dibelasah oleh penduduk setempat.

Tapi aku cuba cari kat berita tentang orang mengaku bertanggungjawab dekat pihak berkuasa tapi tak jumpa...Aku pelik mana dia lari??Dah laa dia bawak kereta sesebuah organisasi, dah tentu laa nama dia direkodkan sebelum kereta itu dibenarkan keluar..

Aku berharap agar suspek dapat ditangkap dan di bawa ke muka pengadilan..Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa..Kepada yang memandu tu silalah berhati-hati lebih-lebih lagi kalau dekat jalan kampung..tak berbaloi memperjudikan nyawa orang hanya kerana nak sampai awal 1/2 jam.

Regards,
-Strider-

18 comments :

  1. Takziah.....
    Mungkin takut kena pukul la tu....
    Tapi kalau lari macam tu je, silap besarlah orang tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa..sepatutnya dia lari terus ke balai polis utk buat report..kat sana tak mungkin polis nak pukul mereka...

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  2. kesiannya tengok cina tu.
    harap orang yang langgar tu tampil serah diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa, baca citeryang cucu dia post lagi sedih.. :(

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  3. kena dengar penjelasan kedua-dua belah pihak untuk keadilan. tapi kalau betul, aku bukan nak salahkan orang melanggar (dah memang cuai pun). cuma nak persoalan dia punya tanggungjawab sebagai manusia. itu sahaja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2, penjelasan 2-2 pihak perlu bagi mengelakkan kekeliruan..

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  4. sebabkan syg maka dia meluahkan di sana.sabar dn harp mereka akn dpt ditangkap dg cpt.

    ReplyDelete
  5. harap tertangkaplah si pemandu cuai tuh...

    ReplyDelete
  6. maknanya dia betul2 lari la lepas langgar, sebab dia tinggalkan kete kat situ.. btw sticker ape tu ek, tak bape nak jelas la.. huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sticker sebuah parti politik..hehehe

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  7. takut dan terkejut..tu yg kelam kabut lari..tapi lari2 ke mana sekali pun..dpt jgak balasan akhirat..huhu

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum ... harap pemandu 4x4 tu menyerah diri sebab dia dah bunuh dgn sengaja . Kalau yg kena lggr tu ahli keluarganya , dia pun akan turut marah n sedih cam mrk ... Allah kata Dia bagi cash ...

    ReplyDelete
  9. betul tu..pada akhirnya pasti mendapat pembalasan...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. hmm. kesian kat keluarga mangsa. tak patut macam tu...

    sy follow blog awak... :)

    ReplyDelete