Wednesday, December 26, 2012

#1010 - Wang RM1 Bernilai Rm 600

Hye Readers,


Tapi aku ada dapat email mengenai seorang lelaki kat Tampin , Negeri Sembilan dengan secara tidak sengaja telah menerima duit RM1 yang agak pelik daripada duit RM1 yang lain..Ini disebabkan cetakan timbul BNM 1 satu pada duit kertas tersebut.

Aku kata duit tu bernilai RM600 adalah kerana mengikut tuan punya duit tu, ade seseorang telah cuba untuk membeli duit tersebut pada harga RM600 untuk tujuan perubatan katanya..Jangan tanya aku laa macam mana duit RM1 tu bleh buat berubat.

Namun bak kata orang, 'tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia siapa yang tahu"..Siapa sangka duit yang dianggap cacat tu rupanya lebih bernilai dari duit RM50 yang baru keluar dari mesin ATM. Namun pemilik duit tersebut tidak menjual duit tersebut..Mungkin sebab sentimental value kot..

Regards,
-Strider-

14 comments :

  1. kalau jual takut haram lak kan,, kita mana nak tahu,,, baik simpan je,, buat kenangan :D

    ReplyDelete
  2. Pergh.. bukan senang nak dapat duit macam ni.. Untung RM599 kalau dia jual.. Banyak jugak tu.

    #aku follower ke 345..

    ReplyDelete
  3. mesin buat duit tu problem kot..heheh..pekerja nya silap setting.heheh

    ReplyDelete
  4. wow cerita betul ke nie..ada plak duit buat berubat..macam2 hal

    ReplyDelete
  5. @Hazmin Hamudin
    Tu laa pasal..tapi kalau nak jual macam rasa sayang laa plak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. @diana
    boleh jadi..daari apa yang saya baca dia kata mungkin salah cetak kot..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. @Ujie
    jual pastu leh dapat 599 keping duit RM1 balik...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. @Princess Nusy
    kalau saya ade duit tu saya dah jual dah..hehehe :P

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. @Puan Kutu
    yang saya baca tu dari metro rasanya..so saya rasa dia berita yang betul gak laa..tatau laa kalau reporter dia tipu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. simpan jadi kenangan.. kang jual susah pulak

    ReplyDelete
  11. @aku HaniAsyira
    klau dpt kat saya memang sy simpan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete