Tuesday, February 7, 2012

Jangan Ambil Hati...

Hye Readers,

Assalammu'alaikum waramahtuhllahi wabarakahtuh...dan Selamat Pagi...
Janganlah terlalu AMBIL HATI apabila ada yang menegur kita..
Kadangkala mungkin kita tidak berapa setuju dengan TEGURAN mereka itu..

Tapi, bukankah LEBIH BAIK jika ada yang menegur daripada tiada siapa peduli akan KESILAPAN yang ada tidak kita sedari?

Teguran adakala MENYAKITKAN tapi ianya BERNIAT untuk MENYELAMATKAN kita daripada KESAKITAN yang lebih parah..
--

I'm just sharing.. & Credit goes to Original Author..
Have a GOOD day:-)

Send via Gmail

11 comments :

  1. The truth hurt kn??? Tp kn terima n jgn cpt melenting...

    ReplyDelete
  2. yerp....setuju tapi kalo kena tegur depan orang ramai tu cam malu la plak kan....=D

    ReplyDelete
  3. Betul tu...mula-mula mesti lihat apa yang ditegur tu! Bukan siapa yang menegur

    ReplyDelete
  4. aah kan.. kena selalu fikir positif... positiffffffffffffff! hehe

    ReplyDelete
  5. betul tu..mana 2ada orang yang suka2 nak menegur kalau apa yang kita buat tu betul..yang penting bersangka baik la..

    ReplyDelete
  6. ni baru lps tegur org ke..atau baru lps kena tegur?? ^__^

    *ada yg tegur..mmg bagus, asal dgn nada baik & bkn dpn org.

    ReplyDelete
  7. trime teguran dgn lapang dada..=)

    ReplyDelete
  8. susah untuk menerima teguran dalam masa yang singkat, tapi bila dah di fikirkan untuk jangka masa tertentu, teguran itu merupakan langkah pertama yang kita lakukan untuk kebaikan. kebiasaanya begitulah, bersyukur masih ada yang care kan

    ReplyDelete
  9. betul3..jgn mudah melatah bila ditegur..

    #tapi bila menegur tu biarlah ada lapiknya.jgn main hentam je.malukn kat dpn orang ramai..kan bgus sindir berkias^^hehehe slmt mlm bro..

    ReplyDelete
  10. alwayz open minded...huhu..think positive..

    ReplyDelete
  11. cara menegur pun kena kira jugak...kena berhemah =)kang ada yg kena hempuk tak pasal2 hehe.. nice n3.

    ReplyDelete