Friday, December 23, 2011

Ariff Alfian: Saya Masih Sorang Islam

Hye Readers,


Korang ingat tak cerita aku pasal student tajaan Petronas yang didakwa menghilangkan diri dan berkhawin dengan pasanganya yang juga seorang gay di Ireland (Klik Sini)


So dua hari lepas aku ade baca artikel pasal dia melalui email dari kawan aku yang ade menyebut dia tak convert kepada kristian walaupun dia berkhawin dengan gay...Clearly dia tak tau apa-apa berkenaan perkahawinan dalam islam dimana islam tak benarkan kita khawin orang yang berlainan agama..

Itu ape yang aku tau laa..Ariff Alfian menafikan yang dia telah bertukar agama dan dalam kenyaataanya, dia ada menyebut

"Saya tidak ditukarkan ke mana-mana agama, bertentangan dengan apa yang telah dilaporkan. Saya dilahirkan seorang Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal sebagai 'Islam hingga mati. Tiada apa-apa jua akan mengoncang keimanan saya. "

Setahu aku tindakan dia itu(berkhawin gay)belum jatuh hukum murtad lagi..cuma ia adalah satu dosa besar bagi umat islam..Kalau betul masih ade keimanan dalam dirinya aku berharap agar dia dapat pulang ke pangkal jalan sebelum terlambat..

Sementara itu PETRONAS plak telah mengesahkan yang mereka telah menamatkan penajaan Ariff Alfian Rosli, bekas pelajar yang didakwa berkahwin dengan pasangan sejenis di Dublin, Ireland, berdasarkan keputusan dan pencapaian akademik tidak memuaskan yang melanggar syarat perjanjian pinjaman.

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. dia ni sbnrnya perlu dibantu, tunjukkan jalan yg betul.

    bab iman, Allah saja yg tahu & kita mmg tak layak mengkafirkan dia.

    ReplyDelete
  2. tah la bro..semoga dia kembali kepangkal jalan..

    ReplyDelete
  3. Semoga dia kembali ke pangkal jalan.

    ReplyDelete
  4. tu la..
    sibuk bercinta sampai pelajaran pun terabai..tak sedar ke hidup dia guna duit petronas..
    ish.geram betul dengan dia ni..

    ReplyDelete
  5. @Ujie
    hmm..betul tu..selagi boleh kita bantu elok laa kita bantu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. @Ym.Bundle [Blog.Sampah]
    tu laa..sama sama la kota doankan..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. @bobiedanbad
    hmm..btul tu kak..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. @diana
    hehehe..dah laa parent dia yang kena tanggung hutang dengan petronas sebab dia lari...isk..isk..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. Semoga dia dibukakan pintu hari untuk kembali ke pangkal jalan

    ReplyDelete