Wednesday, October 12, 2011

Kenapa Buat Maksiat Di Toilet? (alasan munasabah)

Cikgu amar sedang mengajar bahasa melayu dalam kelas tingkatan 5 raya,beliau meminta pelajarnya memberi pendapat masing2 tentang tajuk " mengapa remaja melakukan maksiat dalam tandas awam"

hanim : pada pendapat saya remaja yg sanggup melakukan maksiat dalam tandas awam terdiri daripada golongan yg tidak berkemampuan menyewa hotel.

Azwan: saya tidak bersetuju,kerana ada dikalangan mereka yg berkemampuan pun masih membuat maksiat di tempat sebegitu.

Alin: mengikut firasat tok guru saya... mereka ni kelam kabut hingga tidak sempat mencari hotel @ tempat yg lebih sesuai & yg plg penting mereka ni cetek tentang pengetahuan agama.

Bob : saya tidak setuju cikgu,bahawa remaja itu cetek tentang pengetahuan agama..

Alin : kenapa pulak? bukankah mereka yg sanggup melakukan perbuatan sekeji itu cetek tentang agama @ tidak tahu menghayatinya.

Cikgu amar : (bertanya kepada bob) kenapa kamu tidak setuju dengaan pendapat alin td?

Bob : sebenarnya mereka sangat arif tentang agama.sebab mereka tahu malaikat tidak masuk tandas & jika mereka melakukan maksiat dalam tandas malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yg mereka lakukan.

Cikgu amar: (dalam hati) rosak murid aku sorang nie!!!

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. salam kenal dari akak
    huhuhhu remaja sekrg banyak yg menyedihkan ..
    x tahulah mana nilai moral yg mereka belajar , pelajaran agama sekadar tahu sahaja :(

    ReplyDelete
  2. keh3.cikgu!apesal nama saye naik nih!hi3

    ReplyDelete
  3. sabar jelah klu dapat anak murid yg bagi jawapan mcm tu.

    ReplyDelete
  4. ekekkeke...
    sapa tok guru dia ni??

    ReplyDelete
  5. leh plak dorang kata mcm tu..adehhh

    *memang rosak iman bdak tu..grrrr

    ReplyDelete
  6. kekdahnya...gitu dia pk hehehe

    ReplyDelete
  7. kak Ieda: hehehe..salam kenal kak..hehe..mintak2 esok2 anak saya xjawab camnie..hehehe

    Kak Lang: hehehe

    Aleen: hehehe..nama cikgu pilih random..hahaha

    Bobie: hehehe..klu ade nnt akak gtau saya ek..teringin nak kenal..mesti budak tu kelakar..hehe

    Kak Diana: hehe..xtau laa kak..tapi bukan saya laaa..hehehe

    Woofer: hehehe..ini laa jwapan bila budak guna logik akal..hehe

    kak Izan: hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete