Monday, May 9, 2011

Item Terbaru Yang Diklon Oleh Negara China

Hye Readers,

Masih ingatkah lagi pada kes telur tiruan kat china??baru-baru nie china menunjukan kepakaran mereka dalam meniru barang dengan pendedahan terbaru..kali ini daging lembu pula yang ditiru..jom baca berita dari Media Melaya

Orang China ni bukan saje pandai buat telur tiruan malah depa ni dok pandai buat daging lembu tiruan jugak. Yang gelinye, menggunakan DAGING BABI!

Di sana, harga daging lembu dua kali lebih mahal daripada daging babi. Jadi mereka pakat tipu semua orang dengan menjadikan daging babi seolah-olah daging lembu. Dalam masa 90 minit saja, daging babi yang digoreng menjadi sesedap daging lembu.


Macam mana mereka buat? Mereka menggunakan “beef extract” yang dijual dalam bentuk botol dan berleluasa di sana. Mereka gaulkan daging babi dengan rempah tersebut, dan wallah! Daging babi yang dihidang rasanya seperti daging lembu.


Orang ramai pun tak dapat bezakan daging lembu tiruan tersebut. Dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan cancer. Adakah teknologi ini sudah tiba di negara Malaysia? Anda tentukan.









Hmm..sekali tengok macam sedap kan??kena plak macam aku yang suka makan daging goreng kunyit..hehehe...tapi pasni kalo aku kena pergi china xtau ape nak makan..isk..isk..

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. salam.. makcik folo..:) sekarang semua bnyak yang tiruan. bukan jek makanan. semua benda.

    ReplyDelete
  2. perghh.kalau boleh sumer depa nk tiru noh.

    yg pelik nye motif ape dowg nak buat daging lembu nie? ape lembu dah pupus ke kat china tue..

    ReplyDelete
  3. huhu.kalaulah kepakaran diorg 2 guna utk benda lain kan bagus.huhu

    kesian kat org2 islam kat china.

    ReplyDelete
  4. maria: thanks..hehe..tu laa..ape jer yang china xbole nak copycat..haha

    Ain : dengar kata daging lembu kat sana mahal..

    wath: hehehe..gelikan??

    Jat: tu laa..mintak2 kat sini xde yang buat..hehehe

    Manja: jgn2 air pun dorang klon..hahaha

    ReplyDelete
  5. tika: tu laa..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. eee geli tekak dah ni..
    jgn la cakap yg dia dah sampai m'sia.. bahaya la.. nt semua kena tipu..

    ReplyDelete
  7. kalau bab bab nak bezakan ni..memang tak reti tapi minta dijauhkan la dari tersilap

    ReplyDelete