Sunday, April 17, 2011

Tak Sedar Diri

Diceritakan didalam sebuah hutan nie tinggal la berbagai-bagai jenis binatang.. Ada pun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..

Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan,

Babi : Eish, boring la plak kan kerbau..
Kerbau : A'Ah, boring betul.. Kau pikir ape yang patut kite buat agar hilang boring kiter nie..
Babi : Ha, aku ade satu cadangan. Ape kate kite melukis. Kau lukis muke aku dan aku lukis muke kao.
Kerbau : Hm, ok gak. First ko lukis muke aku dulu pastu aku plak lukis muke kau.
Babi : Ok. Kau dok diam2..

5 minit kemudian......

Babi : Hah, dah siap, nah..
Kerbau : Wa lawa nya kau lukis.. Ok sekarang aku plak lukis muke kau..

Maka anak kerbau pun mula melukis muke anak babi..
5 minit kemudian...

Kerbau : Nah dah siap muke kau yang lawa ni..
Babi : (Muke tetiba jadi merah)(lalu marah kat anak kerbau)Ape yang kau lukis nie Kerbau???
Kerbau : La betul la ape yang aku lukis tu.(Kerbau tak puas hati)
Babi : Nie bukan muke aku... Nie muke BABI..

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. hahahaha! Dasarr BAB1 tak sedar diri.

    ReplyDelete
  2. hahahaha... lucu2.. sian babi tu kan.... len kali swuh incek kerbau bagi cermin besau kat die...

    ReplyDelete
  3. haha! sengal la babi tue.. hehe..

    bro, adik ipar kau mcmana skang?

    Entri terkini :
    Apakah Syarikat Pengiklanan yang Sesuai Pada Blogger Baru

    ReplyDelete
  4. machiko: tu laa..kesian BABI tu kan??hehehe

    Regards,
    -Stider-

    ReplyDelete
  5. sophie: hehehe..ok2..nanti aku pesan ngan incik kerbau..biar kawan dia tau sape sebenarnya dirinya..hehehe

    Regards,
    -Stider-

    ReplyDelete
  6. fird: owh..yang tu bukan adik ipar aku..tapi adk ipar kawan aku..dia mntak tolor sebarkan maklumat..aku rasa suma okay kot..hehe..

    Regards,
    -Stider-

    ReplyDelete
  7. zati: hehehe..thank you..

    Regards,
    -Stider-

    ReplyDelete
  8. lol.. dah babi lukis babi lah.. haha!! ;)

    ReplyDelete
  9. myra: tu laa..xkan babi nak lukis muka cam artis hollywood plak..hahaha.. :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete