Saturday, April 9, 2011

Ayam Dengan Kambing!!!

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi. Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam: Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam,kan?

Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.

Kambing: Apa?

Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak... hahahaha

Moral: buat la baik sesama manusia..binatang tu lain laa..hahaha

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. hahaha! kalau lah kambing dan ayam nie betul2 boleh bercakap, mmg huru hara dunia nie.. hehe

    Salah satu entri paling hot firdauskasim.com
    Cara-cara menambahkan ketinggian badan

    ReplyDelete
  2. hahah..ye laa tu..agak nyer sebab tu laa binatang xle bercakap..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. org ni biasalah
    asal org lain
    serba xkena..
    dia aje yg betul..
    padahal..dia pun ada yg kureng kene

    sama2lah kita beringat..dan berbuat baiklah sesama insan..bykkkk fekdahnya..

    ReplyDelete
  4. yup kak sarah..banyak betulnya kat situ..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. semua punye kelemahan..
    yang penting kita saling menghargai..:)

    ReplyDelete
  6. KD: yup...heheterima kasih atas nasihat tu..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. myra: hahaha..baru fair n square..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. ok bro..nnt aku try..hehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete