Status

Status : FB aku dah ditukar dari Strider kepada StriderBuzz..So kepada sesiapa yang ade FB tu, jemput laa like yer..nanti kita borak kat sana..hehe..thank you...

Strider Buzz

Saturday, April 19, 2014

#1396 - [HOT NEWS] Identiti Azlan Strider Dibongkar

Hye Readers,



Siapakah mamat poyo diatas ini?Mamat di atas ini laa sebenarnya Azlan Strider yang juga merupakan owner kepada blog ini. Memandangkan hari ini merupakan hari jadi dia yang ke 30thn jadi aku mengambil keputusan untuk membongkar sedikit mengenai identitinya.

Dia yang juga sebagai Azlan Hasan merupakan seorang lelaki yang lahir dan dibesarkan di Kampung Baru Kuala Lumpur. Mengikut sumber yang dipercayai, dia mula berjinak-jinak dengan blogger semenjak habis sekolah dahulu cuma tak pernah serius dalam apa yang dilakukanya. 

Menurut keterangan dari ahli keluarganya Azlan Strider ini merupakan seorang yang agak manja memandangkan dia merupakan anak bungsu dari 6 adik beradik. Dia mula berblogging untuk suka suka dan kemudian menjadi habit sejak dari tahun 2011 lagi.



Beliau yang masih lagi solo dan belum disunting oleh mana mana bunga khabarnya pernah digosipkan dengan Elizabeth Tan  seorang youtube sensation namun tiada pengakuan yang direkodkan daripada mereka berdua.Tak banyak yang aku dapat korek mengenai kisah cinta mamat ini..

Azlan Strider juga merupakan seorang penyokong kuat Liverpool FC dan juga Selangor FC. Menurut sumber yang dipercayai, bukan hanya sekadar menyokong tetapi Azlan Strider merupakan seorang pemain bola sepak yang berbakat. Dia pernah dipanggil untuk menyertai skuad kebangsaan sebelum ini namun akhirnya dia menolak pelawaan tersebut kerana dia dikatakan sedang hangat bercinta.


Jadi aku harap tiada diantara korang yang mengikut jejak langkahnya. Menolak masa depan yang cerah semata-mata kerana cinta yang belum tentu kemana..hahahaha.. Jadi itu lah serba sedikit identiti tentang Azlan Strider yang sempat aku bongkar dan share dengan korang. Nak cerita lebih, nanti aku takut kena saman pulak dengan dia.

Regards,
-Strider-

Friday, April 18, 2014

#1395 - Iklan Menghina Lelaki Melayu.

Hye Readers,


Sebagai seorang lelaki melayu aku merasa terhina dengan iklan ini kerana aku tau kemampuan aku jauh lebih hebat dari awang hitam..haha..Ini laa iklan pemikiran sempit tanpa mengambil kira sensiviti kaum melayu terutama lelaki yang dikatakan tak dapat memuaskan kaum wanita melayu sehingga mereka memilih awang hitam.

Oleh itu saya mohon agar semua NGO-NGO yang memperjuangkan melayu supaya mengambil tindakan terhadap Qlimax kerana telah menghina sensiviti kaum melayu dan pada masa yang sama mengagung agungkan awang hitam.

Semua yang aku perkatakan diatas adalah gurauan semata-mata..jangan amik serius yaa..hahahaha

Regards,
-Strider-

Thursday, April 17, 2014

#1394 - Di Sebalik Kematian Karpal Singh

Hye Readers,

Seperti yang korang tahu pemimpin tertinggi DAP yang bersuara lantang iaitu Karpal Singh telah meninggal dunia dalam satu kemalangan awal pagi tadi. Kematianya itu memang mengejutkan dan bagi penyokong Pakatan Rakyat, pemergianya itu merupakan satu kehilangan besar pada negara.

Selain Karpal Singh, turut terkorban dalam kemalangan itu adalah pembantu peribadinya dan juga nilai kemanusiaan segelintir orang. Kenapa aku cakap nilai kemanusian turut terkorban?Kerana ada manusia tak boleh berhenti bermusuh walaupun lawanya itu sudah mati.


Ini merupakan screenshot dari twitter Zulkifli Noordin yang jelas menghina pemergian Karpal sehingga membuatkan Khairy Jamaluddin turut campur tangan dalam menegur tindakan Zulkifli Nordin ini. Tindakkanya itu dikecam oleh ramai pihak yang masih mempunyai nilai-nilai kemanusiaan.

Aku tak nak menulis panjang entry ini kerana aku tak mahu dicop sebagai penyokong Karpal kerana secara jujurnya aku tidak menyukai Karpal Singh ini. Tapi aku buang ideologi politik, aku buang sentimen agama sebentar bagi memberi laluan kepada sifat kemanusiaan yang masih ada dalam diri. Takziah diucapkan kepada keluarga Karpal Singh atas pemergian orang yang tersayang.

Regards,
-Strider-

From Other Blogger!!!

Other Best Entry

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...